top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר אייל תגרי

מה צריך לדעת על שתלים דנטליים?

כפי שרובנו שמים לב, הנושא ה"חם" ברפואת שיניים הוא שתלים דנטליים.

יש לך מחלת חניכיים? למה להתאמץ? תעקור ותשים חדש!

השיניים מתנדנדות? למה לטרוח ולעבוד קשה, טיפול ארוך? תוציא ותשים חדש!

אלו המסרים התוקפים אותנו, הקהל הרחב, וגם רופאי השיניים, מכל עבר. אני רוצה לשתף אתם במידע שיצנן לכם את ההתלהבות (לצערי), אבל יגרום לכם לקבל טיפול רפואי טוב ובריא יותר ונכון יותר לטווח הארוך.


אז מה צריך לדעת על שתלים דנטליים?


1. שתלים דנטליים נועדו לתמוך, להחליף, אזורים מחוסרי שיניים.

כן, כאשר מטופל מגיע עם אזורים מחוסרי שיניים, תותבת נשלפת חלקית, גשר ארוך מאד אשר אין לו תמיכה מספקת, זה הזמן לחשוב על שתלים דנטליים. יצירת תמיכה נוספת, יציבה, הנשענת על העצם ולא על החניכיים. אבל, יש שיניים בפה? יש שיניים שצריכות טיפול ? רצוי לטפל. תגידו, עם יד על הלב: הייתם מגיעים לרופא עם אבצס חמור ברגל, ואומרים לרופא "דוקטור, תכרות, שמעתי שרגליים תותבות חזקות יותר, ואין להם בעיה של קרישי דם, זה העתיד, לא?!".


2. סיבוכים וטיפולים שוטפים:

כל דבר מעשה ידי הטבע, ובוודאי מעשה ידי אדם, דורש תחזוקה ולעיתים תיקונים: מכוניות, מטוסים, וגם שתלים דנטליים. יש להם ברגים, יש עליהם חרסינה, יש בהם חלקים מדויקים ועדינים, לא? הם נפתחים, משתחררים וכיוצא באלה. זה בסדר, אנחנו מוכנים להכניס את המכונית למוסך מדי פעם, כדי לנסוע בה רוב ימי השנה. אבל, צריך לדעת, שתלים הם לא "פתרון פלא", תשים, תחבר, תחייך, ואתה מסודר "לכל החיים".


3. להציל שיניים, או להחדיר שתלים?

עשרות מחקרים מביאים את רופאי השיניים למסקנה, כי עדיף ל"הציל" שיניים שעברו מחלת חניכיים, או מתנדנדות, מאשר ל"הרים ידיים", לעקור ולהחדיר שתלים: גם השתלים רגישים למחלת חניכיים, אחוזי הסיבוכים בשחזורים על גבי שתלים גבוהים יותר מאשר הסיבוכים בשיקום על גבי שיניים טבעיות, גם שתלים "אובדים" מסיבות אלו או אחרות, ובשורה התחתונה, לאורך שנים, תוחלת החיים של משנן טבעי מטופל ומתוחזק כראוי (מעקב וטיפול של רופא, שיננית והמטופל.ת) רבה יותר מאשר של שתלים.

4. לא תמיד צריך שתלים!

ישנם מצבים של חוסר שן אחת, אשר כבר במצב בו הגיעו המטופל או המטופלת, ישנם כתרים על גבי השיניים הסמוכות, או גשר באזור זה. במידה והשיניים בריאות, אין פשרה של תאחיזת עצם או חניכיים, ניתן במקרים רבים לבצע שחזור ("גשר") נתמך שיניים בלבד, על גבי השיניים הקיימות, שיהיה שחזור אסתטי בריא ויציב, ללא צורך בכירורגיה וב"הפקה" נרחבת נוספת. לפעמים, כל המוסיף גורע.


לסיכום: שתלים דנטליים הם טכנולוגיה מקסימה, המאפשרת לנו לתת פתרונות אשר לא היו אפשריים פעם, למגוון רחב של בעיות וקשיים במשנן, כך ככל טכנולוגיה, היא האמצעי, לא המטרה. יש להקפיד להשתמש בה בתבונה, ולא "לשפוך את המים עם התינוק" בכל הקשור בשיקום המשנן ובשמירה על הקיים מתוך תכנון לשנים ארוכות.


לייעוץ נוסף או פגישת ייעוץ, השאירו פרטים בצור קשר או התקשרו למרפאה: 03-5223222


ברגשי כתיבה ובריאות

ד"ר אייל תגרי | מומחה לשיקום הפה.




0 תגובות
bottom of page